1. UKREPI ZA BLAŽITEV POSLEDIC EPIDEMIJE COVID-19 – PKP 7
2. 23. RAZPIS ZA VPIS NA MOJSTRSKE IZPITE – spomladanski prijavni rok!
3. VPIS V IMENIK VODIJ DEL – obvestilo za GRADBENO DEJAVNOST
4. AKTUALNI RAZPISI, JAVNA POVABILA – novo!
5. OBRAČUN PRISPEVKOV ZA ZASEBNIKE – december 2020
6. OBRAČUN PLAČ ZA ZAPOSLENE PRI ZASEBNIKIH – december 2020
NAPOVEDNIK :Spletno predavanje na temo »Davčni obračun za leto 2020 in vračilo državne pomoči po interventni zakonodaji« bo v torek, 16. 2. 2021, več o vsebini v naslednjih obvestilih!
1. | UKREPI ZA BLAŽITEV POSLEDIC EPIDEMIJE COVID-19 – PKP 7 |
Od 31. 12. 2020 velja Zakon o interventnih ukrepih za pomoč pri omilitvi posledic drugega vala epidemije COVID-19 (ZIUPOPDVE) oz. t. i. sedmi protikoronski paket ukrepov (Uradni list RS št. 203/2020).
Poglavitne rešitve za obrtnike in podjetnike po PKP 7: v nadaljevanju je povzetek – podrobnejša pojasnila so na OZS sve tovanje koronavirus!
- Spremembe pri povračilu nadomestila plače delavcem na začasnem čakanju na delo
Delodajalec mora vlogi za povračilo nadomestila plače delavcem na začasnem čakanju na delo po novem, poleg drugih dokazil, priložiti tudi IZJAVO, s katero potrjuje:
- da ima na dan vložitve vloge plačane vse zapadle obveznosti iz naslova obveznih dajatev in drugih denarnih nedavčnih obveznosti ter
- da ima izpolnjene obveznosti iz naslova predložitve vseh obračunov davčnih odtegljajev za dohodke iz delovnega razmerja za obdobje zadnjih 5 let in
- da je zaposlenim na dan vložitve vloge poravnal vsa nadomestila plače.
Za resničnost izjave delodajalec kazensko in materialno odgovarja. Delodajalec vrne sredstva tudi, če je predložil lažno IZJAVO.
- Nadomestilo plač delavcem zaradi odrejene karantene ali nezmožnosti opravljanja dela zaradi višje sile
Ukrep nadomestila plač delavcem zaradi odrejene karantene ali nemožnosti opravljanja dela zaradi višje sile zaradi obveznosti varstva, ustavitve javnega prevoza ali zaprtja mej iz 57. do 67. člena ZZUOOP (PKP5) je podaljšan do 31. marca 2021. Sklep je objavljen v Uradnem listu št. 195/20.
Povračilo nadomestila plač delavcem iz razloga odrejene karantene in nezmožnosti opravljanja dela zaradi višje sile, ki je posledica obveznosti varstva otrok, ustavitve javnega prevoza ali zaprtja mej, ne sme biti nižje od minimalne plače v RS.
Spremenjena višina se uporablja od 1. 12. 2020 dalje, torej že za nadomestila za mesec december 2020.
- Delno subvencioniranje skrajšanega polnega delovnega časa – spremembe
Delodajalec lahko posameznemu delavcu, s katerim ima sklenjeno pogodbo o zaposlitvi za polni delovni čas, odredi delo s skrajšanim delovnim časom do 30. junija 2021. Vlogo za dodelitev subvencije je v roku iz prvega odstavka 16. člena ZIUOOPE mogoče vložiti najpozneje do 10. junija 2021.
Delodajalec mora vlogi za skrajšani delovni čas po novem, poleg drugih dokazil, priložiti tudi IZJAVO, s katero potrjuje, da je delavcem izplačal plačo oziroma nadomestilo plače. Za resničnost izjave delodajalec kazensko in materialno odgovarja. Delodajalec vrne sredstva tudi, če je predložil lažno IZJAVO, da je delavcem izplačal plačo oziroma nadomestilo plače.
- Delavcem ob decembrski plači pripada še krizni dodatek
Vsakemu zaposlenemu, ki dela in čigar zadnja izplačana mesečna plača ni presegla dvakratnika minimalne plače, delodajalec izplača ob plači za mesec december 2020 krizni dodatek v višini 200,00 EUR, ki je oproščen plačila vseh davkov in prispevkov. Če delavec ne dela cel mesec december, je upravičen do sorazmernega dela dodatka. Delavcu pripada dodatek za prazničen in drug dela prost dan, določen z zakonom, če bi na ta dan dejansko delal, dodatek pa mu ne pripada za druge oblike odsotnosti z dela.
Za povračilo izplačanega kriznega dodatka, delodajalec preko informacijskega sistema FURS predloži izjavo, s katero izjavlja, da je zaposlenemu izplačal krizni dodatek. Upravičenec predloži izjavo preko informacijskega sistema FURS v elektronski obliki najpozneje do konca februarja 2021. FURS izplača povračilo kriznega dodatka najpozneje do 20. marca 2021.
Delodajalec ob izplačilu predloži REK-1 obrazec z navedbo vrste dohodka 1190 – Dohodek, ki se ne všteva v davčno osnovo. Na zbirnem REK obrazcu vpiše podatke o delodajalcu in številu oseb – prejemnikov, na individualnem REK obrazcu pa vpiše podatke o prejemniku dohodka in znesek izplačanega kriznega dodatka vpiše v polje A052, z oznako vrste dohodka 0000.
- Delno povračilo nekritih fiksnih stroškov
Upravičeno obdobje pomoči v obliki delnega povračila nekritih fiksnih stroškov iz 109. člena ZIUOPDVE se podaljša do 31. marca 2021. Sklep je objavljen v Uradnem listu št. 195/20.
- Spremembe pri ugotavljanju prihodkov od prodaje
Kot dohodke od prodaje se po novem lahko upošteva prihodke od prodaje v upravičenem obdobju glede na povprečno število zaposlenih ali prihodke od prodaje glede na vrednost osnovnih sredstev, brez zemljišč, če je tak način upoštevanja prihodkov od prodaje za upravičenca ugodnejši. Upravičenec se v IZJAVI opredeli, da je pri izračunu upada prihodkov od prodaje upošteval povprečne prihodke od prodaje.
Vlagatelj, ki ugotavlja upad prihodkov glede na povprečno število zaposlenih ali osnovnih sredstev, vloži dopolnitev izjave oziroma novo izjavo v 15 dneh od uveljavitve zakona, razlika do polne vrednosti povračila pa se mu izplača do 31. 1. 2021.
- Spremembe pri dovoljeni višini subvencije
Višina ne sme presegati:
- 1.000,00 EUR mesečno na zaposlenega ali samozaposlenega oziroma družbenika, delničarja ali ustanovitelja zadruge ali zavoda, v upravičenem obdobju, ki so jim prihodki od prodaje upadli za 30 % do vključno 70 %;
- 2.000,00 EUR mesečno na zaposlenega ali samozaposlenega oziroma družbenika, delničarja ali ustanovitelja zadruge ali zavoda, v upravičenem obdobju, ki so jim prihodki od prodaje upadli za več kot 70 %;
- 90 % neto izgube(AOP 187 ali AOP 183 in četrtina predvidene akontacije dohodnine od dohodka iz dejavnosti za leto 2020) upravičenca, ki je mikro ali malo podjetje, v izkazih poslovnega izida v upravičenem obdobju oz. 70 % neto izgube upravičenca, ki je srednje veliko ali veliko podjetje, navedene v izkazih poslovnega izida v upravičenem obdobju. Velikost upravičenca se ugotavlja na dan oddaje vloge.
Upravičenec, ki bo uveljavljal višje povračilo glede na povprečno število zaposlenih, bo moral dopolniti že oddano vlogo oziroma oddati novo vlogo v 15 dneh od uveljavitve zakona. Razliko prejme do 31. 1. 2021.
V primeru, da upravičenec ne bo dopolnjeval vloge, bo davčni organ po uradni dolžnosti razliko do polne vrednosti povračila upravičencu izplačal do 31. 1. 2021 (2.000 eurov/zaposlenega za nedoločen čas v primeru, da so prihodki od prodaje upadli za več kot 70%, ob upoštevanju vseh ostalih omejitev – izračunane višine in neto izgube).
Ostali ukrepi po PKP 7:
- Delavec bo dopust iz 2020 lahko izrabil do 31. 12. 2021
- Delodajalcem bo za stroške izvedbe hitrih testov povrnjenih 40 eur na zaposlenega
- Odpoved in podaljšanje pogodbe ter odlog plačila najemnin za poslovne nepremičnine
- Sorazmernost upada prihodkov v 2020 napram 2019 bo urejena v pravilniku
- Spremembe pri izvršbi
- Spremembe pri nadomestilu za izvajalce občasnega prevoza
- Nadomestila za izvajalce šolskih prevozov
- Nadomestila za občasne prevoze s kombiniranimi vozili
Ostalo:
Mesečni temeljni dohodek znaša 1.100 EUR na mesec. Izjava za pridobitev mesečnega temeljnega dohodka za januar, februar in marec bo na voljo predvidoma 11. 1. 2021. Dostopna bo zgolj na spletnem portalu eDavki in v mobilni aplikaciji eDavki. Vloge ni mogoče vložiti v papirnati obliki.
NOVA POJASNILA:
Priporočamo, da spremljate objave na https://www.svetovanje.si/ ali https://www.ozs.si/koronavirus-info