- PROSTI PROSTORI V OBRTNEM DOMU ČRNOMELJ – NE PREZRITE!
- VABILO NA PREDAVANJE PRAVICA DO ODKLOPA IN PREMEŠČANJE BREMEN
- POROČANJE ŠTIPENDITORJEV O PODELJENIH ŠTIPENDIJAH
- UVEDBA NOVE KLASIFIKACIJE SKD 2025
- KMALU NA VOLJO VAVČER ZA PRENOS LASTNIŠTVA
- AKTUALNI RAZPISI, JAVNA POVABILA
- OBRAČUN PRISPEVKOV ZA ZASEBNIKE – september 2024
- OBRAČUN PLAČ ZA ZAPOSLENE PRI ZASEBNIKIH – september 2024
GOSTINCE in ŽIVILCE, ki ste se udeležili rednega usposabljanja iz področja HACCP dne 22. 5. 2024 obveščamo, da vas na zbornici čakajo POTRDILA. Zaradi nenehne kontrole inšpekcijskih služb predlagamo, da jih PREVZEMETE!
Obveščamo vas, da razpolagamo s prostimi poslovnimi prostori v skupni izmeri 180,09 m² (pisarni, manjša konferenčna soba, soba za arhiv, čajna kuhinja, WC), ki se nahajajo v prvem nadstropju stavbe Obrtnega doma Črnomelj, Ul. 21. oktobra 10. Prostori so klimatizirani in opremljeni s potrebno infrastrukturo. Primerni so za opravljanje storitvene dejavnosti.
Ob poslovni stavbi je na razpolago 25 brezplačnih parkirnih mest, katere boste brez omejitve lahko uporabljali vi in vaši poslovni partnerji.
V kolikor ste zainteresirani, da pridete v naše okolje, vas vabimo k ogledu poslovnega prostora. Za dodatne informacije smo vam na voljo vsak dan med 7. in 15. uro v tajništvu Območne obrtno-podjetniške zbornice, Ul. 21. oktobra 10, Črnomelj, tel.: 07 30 51 318, 07 356 70 70, e-naslov: tatjana.aupic@ozs.si.
2. | VABILO NA PREDAVANJE PRAVICA DO ODKLOPA IN PREMEŠČANJE BREMEN |
Zakon o delovnih razmerjih kot krovni akt na področju delovnega prava je konec leta 2023 znova doživel spremembe. Med drugim je uredil tudi pravico do odklopa, pri čemer pa je bilo sprejetje ustreznih ukrepov za zagotovitev te pravice odloženo za 12 mesecev po uveljavitvi novele ZDR-1D, torej do 16. 11. 2024.
S 1. 8. 2024 se je pričel uporabljati nov Pravilnik o zagotavljanju varnosti in zdravja delavcev pri ročnem premeščanju bremen, ki je na nekoliko drugačen način pristopil do ocenjevanja tveganja ročnega premeščanja bremen.
Zaradi roka za sprejetje ustreznih ukrepov v zvezi s pravico do odklopa in zaradi sprememb v zvezi s premeščanjem bremen, kaj se pričakuje od delodajalcev, kako je z inšpekcijski pregledi na terenu, vas vljudno vabimo na predavanje,
v sredo, 23. oktobra 2024, ob 12. uri
v konferenčni dvorani OOZ Črnomelj, Ul. 21. oktobra 10.
VSEBINA:
- ali je pravica do odklopa res nova pravica, kaj pravica do odklopa sploh pomeni, katere predpise o delovnem času je potrebno poznati, pomembnost pravilnega vodenja evidence delovnega časa, kje se določijo ukrepi in obveščanje delavcev, rok za sprejetje ukrepov, kateri so primerni ukrepi, kako bo delodajalec izkazoval zagotavljanje pravice do odklopa, globe za delodajalce,
- kakšne so obveznosti delodajalcev v zvezi z ročnim premeščanjem bremen, kako inšpektorji na terenu preverjajo usklajenost s pravilnikom,
- diskusija in odgovori na vprašanja udeležencev.
Trajanje: 2 polni uri
PREDAVATELJICA: Nina Ličar, univ. dipl. pravnica, svetovalka-specialistka pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije, z več kot 20-letnimi izkušnjami na področju delovnega prava in socialne varnosti, ki jih je pridobivala v gospodarstvu in v delodajalskih organizacijah. Predavateljica ima dolgoletne izkušnje tudi s sodnim zastopanjem delodajalcev na področju delovnega prava, socialne varnosti in civilnega prava.
KOTIZACIJA:
– za člane OOZ Črnomelj s plačano članarino bo predavanje brezplačno (sklep skupščine OOZ Črnomelj z dne 8. 3. 2024). Član zbornice lahko prijavi eno osebo, ki bo koristila boniteto.
– ostali udeleženci plačajo kotizacijo v višini 70,00 EUR za osebo na TRR OOZ Črnomelj št. SI56 0243 0001 2882 811, sklic na: SI00 10-2024 pred pričetkom izobraževanja.
PRIJAVE: do PONEDELJKA, 21. 10. 2024, na OOZ Črnomelj, tel. 3567-070, e-naslov: tatjana.aupic@ozs.si.
3. | POROČANJE ŠTIPENDITORJEV O PODELJENIH ŠTIPENDIJAH |
Javni štipendijski, razvojni, invalidski in preživninski sklad RS nas je obvestil, da morajo vsi štipenditorji prek posebne aplikacije na podlagi Zakona o štipendiranju (ZŠtip-1) z vsakim novim šolskim oziroma študijskim letom skladu redno poročati o vseh štipendijah, ki jih izplačujejo v tekočem šolskem oziroma študijskem letu, ne glede na to, kdaj so prvič podelili posamezno štipendijo.
Poročati morajo podjetja, podjetniki, občine, izobraževalne ustanove, fundacije, društva in vse druge pravne osebe, ki imajo v šolskem oziroma študijskem letu 2024/2025 vsaj enega štipendista.
Poročanje se izvaja preko spletne aplikacije. Za dostop je potreben certifikat, vezan na pravno osebo.
Rok za poročanje za šolsko oziroma študijsko leto 2024/2025 je 31. 12. 2024. Štipenditorje prosijo, da če imate štipendiste znane že pred decembrom, da poročate že prej. Več informacij je na voljo na spletni strani sklada.
Štipenditorji se za dodatne informacije lahko obrnete na tel. 01 43 45 882 ali na e-naslov: porocanje@sklad-kadri.si
4. | UVEDBA NOVE KLASIFIKACIJE SKD 2025 |
Že sedaj vas obveščamo, da bo 1. januarja 2025 v Sloveniji začela veljati nova različica Standardne klasifikacije dejavnosti, 𝗦𝗞𝗗 𝟮𝟬𝟮𝟱, ki bo zaradi strukturnih sprememb gospodarstva nadomestila trenutno veljavno različico SKD 2008. Nova Uredba o standardni klasifikaciji dejavnosti prinaša največ sprememb na področju trgovine ter informacijskih in komunikacijskih dejavnosti.
Dejavnosti, ki jih podjetnik želi opravljati, se ob registraciji podjetja vpišejo v Poslovni register Slovenije (PRS). Za družbe in druge pravnoorganizacijske oblike subjektov se v PRS ravno tako vpišejo glavna in druge dejavnosti. Ostale dejavnosti pa se za te druge subjekte praviloma vpišejo v družbeno pogodbo, statut oziroma drug ustanovitveni akt.
S 1. 1. 2025 bo zaradi uvedbe nove različice SKD določen del sprememb dejavnosti skladno z novo klasifikacijo v Poslovnem registru Slovenije izveden avtomatično in po uradni dolžnosti.
Avtomatično spremembo glavne dejavnosti bo AJPES v Poslovnem registru Slovenije izvedel za tiste primere, kjer se dejavnost iz SKD 2008 v SKD 2025 spreminja po načelu 1:1 in N:1.
V primerih, ko ne bo možno izvesti avtomatične spremembe glavne dejavnosti, bodo morali poslovni subjekti sporočiti pravilno glavno dejavnost (za večino primerov, ko se dejavnost iz SKD 2008 v SKD 2025 spreminja iz ene v več dejavnosti (1:N)). Nova glavna dejavnost iz SKD 2025 se bo sporočila z izbiro ustrezne dejavnosti preko spletne aplikacije, ki bo dostopna na portalu AJPES.
V kolikor obstoječa glavna dejavnost v PRS ne odraža dejanskega stanja dejavnosti, ki jo subjekt opravlja, mora poslovni subjekt prijaviti spremembo dejavnosti po ustaljenem postopku.
Uskladitev dejavnosti bodo podjetniki lahko izvedli elektronsko prek portala SPOT ali z obiskom na kateri izmed fizičnih točk SPOT, kar velja tudi za vse druge poslovne subjekte. Več na spletni strani OZS NA POVEZAVI.
5. | KMALU NA VOLJO VAVČER ZA PRENOS LASTNIŠTVA |
V petek, 4. 10. 2024, se odpre JP vavčer za prenos lastništva, preko katerega SPIRIT Slovenija in Slovenski podjetniški sklad podjetnikom pomagata pri pravočasni pripravi in izvedbi prenosa lastništva ter naslednikom družinskih podjetij omogočata dvig kompetenc.
Podjetniki lahko vavčer pridobijo tako, da se prijavijo na svetovalni intervju, ki ga izvajajo s strani agencije pooblaščene osebe, na katerem se seznanijo z izzivi in pastmi s katerimi se lahko srečajo pri prenosu lastništva in dobijo podrobne informacije o vavčerski spodbudi na tem področju. Po opravljenem svetovalnem intervjuju podjetnik prejme potrdilo agencije, ki je priloga k vavčerju za prenos lastništva. Podjetnik lahko pridobi vavčer za aktivnosti:
· povezane s pripravo podjetja na prenos lastništva,
· povezane s samo izvedbo prenosa lastništva (prodajo podjetja, prenos na družinskega člana ali notranji odkup), · usposabljanja prevzemnikov družinskih podjetij.
|
Natančna navodila o postopku pridobitve lahko preberete na povezavah:
https://www.podjetniski-portal.si/programi/podpora-podjetjem-pri-prenosu-lastnistva
https://www.podjetniskisklad.si/odprti-razpisi-pozivi/