- PROSTI PROSTORI V OBRTNEM DOMU ČRNOMELJ
- PRAVICA DO ODKLOPA – rok 16. 11. 2024, za člane brezplačen vzorec Pravilnika
- POROČANJE ŠTIPENDITORJEV O PODELJENIH ŠTIPENDIJAH
- UVEDBA NOVE KLASIFIKACIJE SKD 2025
- NA VOLJO VAVČER ZA PRENOS LASTNIŠTVA
- AKTUALNI RAZPISI, JAVNA POVABILA – NOVI!
- OBRAČUN PRISPEVKOV ZA ZASEBNIKE – oktober 2024
- OBRAČUN PLAČ ZA ZAPOSLENE PRI ZASEBNIKIH – oktober 2024
NAPOVEDNIK: SREČANJE MLADIH PODJETNIKOV, BODOČIH PODJETNIKOV, NASLEDNIKOV
bo v četrtek, 21. 11. 2024, ob 17. uri v restavraciji Štajdohar. Vabilo boste prejeli naknadno!
1. | PROSTI PROSTORI V OBRTNEM DOMU ČRNOMELJ |
Če iščete poslovni prostor vas obveščamo, da razpolagamo s prostimi poslovnimi prostori v skupni izmeri 180,09 m² (pisarni, manjša konferenčna soba, soba za arhiv, čajna kuhinja, WC), ki se nahajajo v prvem nadstropju stavbe Obrtnega doma Črnomelj, Ul. 21. oktobra 10. Prostori so klimatizirani in opremljeni s potrebno infrastrukturo. Primerni so za opravljanje storitvene dejavnosti. Ob poslovni stavbi je na razpolago 25 brezplačnih parkirnih mest, katere boste brez omejitve lahko uporabljali vi in vaši poslovni partnerji.
V kolikor ste zainteresirani, da pridete v naše okolje, vas vabimo k ogledu poslovnega prostora. Za dodatne informacije smo vam na voljo vsak dan med 7. in 15. uro v tajništvu Območne obrtno-podjetniške zbornice, Ul. 21. oktobra 10, Črnomelj, tel.: 07 30 51 318, 07 356 70 70, e-naslov: tatjana.aupic@ozs.si.
2. | PRAVICA DO ODKLOPA – rok 16. 11. 2024! |
Zakon o delovnih razmerjih kot krovni akt na področju delovnega prava je konec leta 2023 znova doživel spremembe. Med drugim je uredil tudi pravico do odklopa, pri čemer pa je bilo sprejetje ustreznih ukrepov za zagotovitev te pravice odloženo za 12 mesecev po uveljavitvi novele ZDR-1D, torej do 16. 11. 2024.
Pravica do odklopa je v bistvu veljala že sedaj, le da ni bila izrecno zapisana. Delavec je namreč, v skladu s 33. členom ZDR-1, dolžan opravljati delo v času, ki je določen za izvajanje dela, upoštevaje organizacijo dela in poslovanja pri delodajalcu. Izven tega časa pa mora delodajalec spoštovati delavčevo pravico do odklopa.
Za zagotovitev te pravice je torej izjemno pomembno, da ima delodajalec jasno določen delovni čas oziroma pravila o delovnem času, ob spoštovanju omejenih zakonskih določb, in da ga tudi pravilno evidentira v okviru evidence o izrabi delovnega časa po Zakonu o evidencah na področju dela in socialne varnosti.
V novem 142.a členu ZDR-1 je določeno, da je delodajalec dolžan delavcu zagotavljati pravico do odklopa tako, da delavec v času izrabe pravice do počitka oz. v času upravičenih odsotnosti z dela v skladu z zakonom, s KP oz. splošnim aktom ne bo na razpolago delodajalcu.
Ukrepi se, v skladu z ZDR-1, primarno določijo s kolektivno pogodbo na ravni dejavnosti. O ukrepih je potrebno delavce obvestiti na pri delodajalcu običajen način (npr. na oglasnem mestu, z uporabo informacijske tehnologije, na sestanku ipd.).
Če ukrepi do roka ne bodo določeni s kolektivno pogodbo na ravni dejavnosti, se določijo s kolektivno pogodbo ožje ravni (podjetniška kolektivna pogodba). Če ukrepi niso določeni s kolektivno pogodbo na ravni dejavnosti in pri delodajalcu ni sindikata (zaradi česar sprejetje podjetniške kolektivne pogodbe ni mogoče), mora delodajalec predlog ukrepov pred sprejetjem posredovati v mnenje svetu delavcev oz. delavskemu zaupniku. Svet delavcev oziroma delavski zaupnik mora podati svoje mnenje v roku 8 dni, delodajalec pa mora pred sprejetjem ukrepov v splošnem aktu posredovano mnenje obravnavati in se do njega opredeliti.
Če pri delodajalcu ni niti sveta delavcev niti delavskega zaupnika, bo moral delodajalec ukrepe sprejeti v splošnem aktu (interni akt/pravilnik, lahko tudi v pogodbi o zaposlitvi), pri čemer pa mora v tem primeru o vsebini ukrepov pred sprejetjem obvestiti delavce na pri delodajalcu običajen način. Delodajalci bodo morali za pravočasno uveljavitev splošnega akta, vsaj z 16. 11. 2024, že pred tem datumom oziroma pred samim sprejetjem splošnega akta z vsebino pripravljenih ukrepov seznaniti delavce.
O tej temi smo imeli v mesecu oktobru predavanje, še več pa si lahko preberete v članku svetovalke s področja delovnega prava Nine Ličar v reviji Obrtnik-podjetnik št. 10/2024 na str. 164, kjer so podane natančnejše informacije glede ureditve pravice do odklopa ter konkretni predlogi določb, ki jih boste lahko vključili v splošni akt.
Več NA POVEZAVI, kjer imate člani brezplačen vzorec Pravilnika o pravici do odklopa.
3. | POROČANJE ŠTIPENDITORJEV O PODELJENIH ŠTIPENDIJAH |
Javni štipendijski, razvojni, invalidski in preživninski sklad RS nas je obvestil, da morajo vsi štipenditorji prek posebne aplikacije na podlagi Zakona o štipendiranju (ZŠtip-1) z vsakim novim šolskim oziroma študijskim letom skladu redno poročati o vseh štipendijah, ki jih izplačujejo v tekočem šolskem oziroma študijskem letu, ne glede na to, kdaj so prvič podelili posamezno štipendijo.
Poročati morajo podjetja, podjetniki, občine, izobraževalne ustanove, fundacije, društva in vse druge pravne osebe, ki imajo v šolskem oziroma študijskem letu 2024/2025 vsaj enega štipendista.
Poročanje se izvaja preko spletne aplikacije. Za dostop je potreben certifikat, vezan na pravno osebo.
Rok za poročanje za šolsko oziroma študijsko leto 2024/2025 je 31. 12. 2024. Štipenditorje prosijo, da če imate štipendiste znane že pred decembrom, poročate že prej. Več informacij je na voljo na spletni strani sklada.
Štipenditorji se za dodatne informacije lahko obrnete na tel. 01 43 45 882 ali na e-naslov: porocanje@sklad-kadri.si
4. | UVEDBA NOVE KLASIFIKACIJE SKD 2025 |
Že sedaj vas obveščamo, da bo 1. januarja 2025 v Sloveniji začela veljati nova različica Standardne klasifikacije dejavnosti, 𝗦𝗞𝗗 𝟮𝟬𝟮𝟱, ki bo zaradi strukturnih sprememb gospodarstva nadomestila trenutno veljavno različico SKD 2008. Nova Uredba o standardni klasifikaciji dejavnosti prinaša največ sprememb na področju trgovine ter informacijskih in komunikacijskih dejavnosti.
Dejavnosti, ki jih podjetnik želi opravljati, se ob registraciji podjetja vpišejo v Poslovni register Slovenije (PRS). Za družbe in druge pravnoorganizacijske oblike subjektov se v PRS ravno tako vpišejo glavna in druge dejavnosti. Ostale dejavnosti pa se za te druge subjekte praviloma vpišejo v družbeno pogodbo, statut oziroma drug ustanovitveni akt.
S 1. 1. 2025 bo zaradi uvedbe nove različice SKD določen del sprememb dejavnosti skladno z novo klasifikacijo v Poslovnem registru Slovenije izveden avtomatično in po uradni dolžnosti.
Avtomatično spremembo glavne dejavnosti bo AJPES v Poslovnem registru Slovenije izvedel za tiste primere, kjer se dejavnost iz SKD 2008 v SKD 2025 spreminja po načelu 1:1 in N:1.
V primerih, ko ne bo možno izvesti avtomatične spremembe glavne dejavnosti, bodo morali poslovni subjekti sporočiti pravilno glavno dejavnost (za večino primerov, ko se dejavnost iz SKD 2008 v SKD 2025 spreminja iz ene v več dejavnosti (1:N)). Nova glavna dejavnost iz SKD 2025 se bo sporočila z izbiro ustrezne dejavnosti preko spletne aplikacije, ki bo dostopna na portalu AJPES.
V kolikor obstoječa glavna dejavnost v PRS ne odraža dejanskega stanja dejavnosti, ki jo subjekt opravlja, mora poslovni subjekt prijaviti spremembo dejavnosti po ustaljenem postopku.
Uskladitev dejavnosti bodo podjetniki lahko izvedli elektronsko prek portala SPOT ali z obiskom na kateri izmed fizičnih točk SPOT, kar velja tudi za vse druge poslovne subjekte. Več na spletni strani OZS NA POVEZAVI.