- ŠE VELJAVNI in NOVI UKREPI ZA BLAŽITEV POSLEDIC EPIDEMIJE COVID-19
- VRAČILO TROŠARINE – OD 1. 1. 2022 OBVEZNO V ELEKTONSKI OBLIKI
- OBVEZEN VPIS E-NASLOVA GOSPODARSKIH DRUŽB, NE VELJA ZA S.P.
- OBVESTILO ZA GRADBINCE – vpis v imenik vodij del, rok se približuje!
- AKTUALNI RAZPISI, JAVNA POVABILA
- OBRAČUN PRISPEVKOV ZA ZASEBNIKE – NOVEMBER 2021
- OBRAČUN PLAČ ZA ZAPOSLENE PRI ZASEBNIKIH – NOVEMBER 2021
Spoštovani člani, članice!
Želimo vam vesele praznike, veliko zdravja, novih poslovnih zamisli, dobrih poslovnih rezultatov in osebne sreče!
- Člane – SAMOZAPOSLENE, ki ste se v času od 25. 5. -7. 6. 2021 udeležili usposabljanja z izpitom iz Varstva pri delu in požarne varnosti obveščamo, da vas na zbornici čakajo POTRDILA – ZAPISNIKI. Vabimo vas, da jih PREVZEMETE, saj so na terenu nenehne kontrole inšpekcijskih služb!
- GOSTINCE, ŽIVILCE, ki ste se udeležili rednega usposabljanja iz področja HACCP dne 17. 6. 2021 obveščamo, da vas na zbornici čakajo POTRDILA. Prosimo, da jih PREVZEMETE!
- PREVOZNIKE, ki ste se udeležili rednega letnega usposabljanja voznikov 21. 8. 2021 in 4. 9. 2021 obveščamo, da vas na zbornici čakajo potrdila, nekatere tudi spričevala za podaljšanje kode 95.
1. | ŠE VELJAVNI in NOVI UKREPI ZA BLAŽITEV POSLEDIC EPIDEMIJE COVID-19 |
Za omilitev posledic epidemije COVID-19 so bili objavljeni naslednji zakoni:
- v Ur. listu RS št. 112/2021, z veljavnostjo od 14. 7. 2021:
- Zakon o interventnih ukrepih za pomoč gospodarstvu in turizmu pri omilitvi posledic epidemije covid-19 (ZIUPGT) in
- Zakon o nujnih ukrepih na področju zdravstva (ZNUPZ)
- V Ur. Listu RS št. 189/2021, z veljavnostjo 4. 12. 2021 še: NOVO!
ŠE VELJAVNI in NOVI UKREPI ZA OBRTNIKE IN PODJETNIKE:
- veljavnost ukrepa: od 1. 7. 2021 – 31. 12. 2021
- nadomestilo plače za zaposlene:
- karantena na domu ali višja sila: 80 % osnove iz 137/7 ZDR-1,
- karantena zaradi stika z okuženo osebo na delovnem mestu: nadomestilo plače, kot če bi delavec delal.
- povračilo nadomestila delodajalcu: država povrne izplačana nadomestila v celoti.
- postopek uveljavljanja povračila: oddaja vloge na portal ZRSZ v 8 dneh od začetka odsotnosti delavca!
- B) delno povrnjen izgubljeni dohodek za samozaposlene, družbenike gospodarskih družb, kmete (NOVO):
- pogoji: če zavezanec ne more opravljati dejavnosti ali organizirati opravljanja dejavnosti od doma zaradi:
- odrejene karantene na domu zaradi stika z okuženo osebo (odločba o karanteni) ali če je ob povratku ob prehodu meje v RS napoten v karanteno na domu zaradi prihoda iz območja z visokim tveganjem za okužbo (potrdilo o napotitvi v karanteno)
- nezmožnosti opravljanja dela zaradi višje sile zaradi obveznosti varstva otroka zaradi odrejene karantene (odločba o karanteni) ali druge zunanje objektivne okoliščine nezmožnosti obiskovanja vrtca ali šole (npr. potrdilo vrtca ali šole o zaprtju oddelka, vrtca ali šole).
- višina delno povrnjenega izgubljenega dohodka: 250 eur za vsako odrejeno karanteno ali za čas nezmožnosti opravljanja dela, vendar ne več kot 250 eur za 10 dni, 500 eur za 20 dni in 750 eur v enem mesecu. Prejemek ni predmet obdavčitve ali odmere prispevkov.
- postopek: vložitev vloge (NF-Karantena) preko eDavkov najkasneje do 15. 1. 2022, pri čemer se lahko zahteva max 250 eur na vlogo. Vlogi je treba priložiti tudi odločbo o karanteni na domu oz. ustrezno dokazilo o nastanku in trajanju druge zunanje objektivne okoliščine. Z vlogo je mogoče zahtevati povračilo delno izgubljenega dohodka tudi za nazaj, za primere nastale od 1. 7. 2021 do uveljavitve ZNUPZ-A.
- Boni za izboljšanje gospodarskega položaja na področju gostinstva, turizma, športa in kulture(BON21)
- upravičeni ponudniki: poslovni subjekti, ki so na dan unovčitve bona vpisani v PRS in kot glavno dejavnost opravljajo eno izmed dejavnosti s področja gostinstva, turizma, športa in kulture (43. člen ZIUPGT).
- veljavnost bonov: podaljšana do 30. 6. 2022 (NOVO).
FURS obvestiti do roka za predložitev davčnega obračuna za leto 2021 (vračilo v 30 dneh po vročitvi odločbe).
- Oprostitev plačila DDV od dobav in pridobitev zaščitne in medicinske opreme znotraj EU (od 1. 5. 2021 do 31. 12. 2021).
- Subvencioniranje minimalne plače v letu 2021
- delo opravljeno od januarja do junija 2021: mesečna subvencija 50 eur
- delo opravljeno od julija do decembra 2021: minimalna plača = minimalna osnova za obračun prispevkov od plače in nadomestila plače = 1.024,24 eur.
- veljavnost ukrepa: od 5. 2. 2021 –31. 12. 2021
- delavec je lahko odsoten zaradi bolezni brez eBOL 3 dni v kosu.
- nadomestilo plače: 80 % osnove iz 137/8 ZDR-1
- višina subvencije delodajalcu: ZZZS delodajalcu povrne bruto II nadomestilo plače.
- postopek uveljavljanja povračila: oddaja zahtevka v elektronski obliki na ZZZS najkasneje 3 mesece po poteku ukrepa (do 31. 3. 2022). Razlog 13 (bolezen – 3 dni).
- Sporočanje IRSD o delu na domu elektronsko preko informacijskega sistema SPOT. Ukrep velja do 31. 12. 2021. Več informacij in usmeritev na portalu SPOT(elektronsko pošiljanje obvestil o delu na domu, preklic dela na domu, obvestilo o nameravanem organiziranju dela na domu pred začetkom dela, itd).
- Obročno vračilo pomoči v 6 mesečnih obrokih.
- vloga se vloži na FURS (temeljni dohodek, nekriti fiksni stroški, oproščeni prispevki samozaposlenih, krizni dodatek, hitri testi in subvencija minimalne plače) – lastni dokument preko eDavkov, po emailu fu@gov.si ali po pošti na FURS Koper
- vloga se vloži na ZRSZ (nadomestila za čakanje na delo in subvencija za skrajšan delovni čas) po pošti ali na naslov gpzrsz@ess.gov
Predlagamo, da še naprej spremljate objave naših svetovalcev na https://www.svetovanje.si/ ali https://www.ozs.si/koronavirus-info
2. | VRAČILO TROŠARINE – OD 1. 1. 2022 OBVEZNO V ELEKTONSKI OBLIKI |
FURS obvešča, da je za osebe, ki opravljajo dejavnost in uveljavljajo vračilo trošarine, od 1. januarja 2022 obvezna predložitev zahtevkov za vračilo trošarine v elektronski obliki preko informacijskega sistema davčnega organa. Navedeno velja tudi za zahtevke, ki bodo vloženi po 1. 1. 2022, za obdobja uveljavljanja vračila, ki se sicer nanašajo na davčna obdobja leta 2021. Način dostopa do informacijskega sistema za predložitev dokumentov s področja trošarin (IS E-TROD) je podrobneje opisan v dokumentu Predložitev dokumentov s področja trošarin in okoljskih dajatev v elektronski obliki. Celotno pojasnilo FURS-a najdete